پیمنت استیت

تعیین وضعیت پرداخت های اینترنتی

راه حل ایمن و سریع خدمات پرداخت ‌های بین‌المللی اینترنتی

وقتی می گویند بیت کوین یک توکن اوراق بهادار نیست، منظور رگولاتورها چیست؟

 

گری جنسلر(Gary Gensler) به دلیل موقعیتش به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ایالات متحده، قانون گذاریست و رگولاتوریست که در مورد آینده ارزهای دیجیتال، در ایالات متحده و خارج از کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد و در جامعه ارزهای دیجیتال مشهور است.

Gensler در گذشته چندین بار اشاره کرده است که بیت کوین ممکن است در قوانین آینده به عنوان یک توکن که اوراق بهادار نیست در نظر گرفته شود، که منجر به هیاهو و خرسندی بیشتر کاربران دنیای ارزهای دیجیتال می شود.

 

اما چرا؟

یک فشار جهانی به واسطه رگولاتورها برای ایجاد یک محیط نظارتی وجود دارد که در آن صنعت ارزهای دیجیتال و کریپتو می تواند مسئولانه به گونه ای توسعه یابد که برای سرمایه گذاران ایمن باشد و به آنها این اجازه را بدهد که از آنچه که ارائه می دهد سود ببرند. با این حال، تعریف این نوع جدید از سرمایه‌گذاری‌های در دنیای کیپتو با استفاده از معیارهایی که تاکنون فقط در امور مالی سنتی اعمال می‌شدند، از سوی رگولاتورها مرموزانه است.

برای تنظیم هر گونه سرمایه گذاری، رگولاتورها ابتدا باید ببینند کدام مقررات به بهترین وجه اعمال می شود. اگر به عنوان یک امنیت در نظر گرفته شود، سرمایه گذاری، مثلاً در این مورد ارز دیجیتال، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نظارت می شود و به همان شیوه ای که سهام یا اوراق قرضه شرکتی تنظیم می شود، تنظیم شود. این نوع ابزارهای مالی توسط شرکت‌ها برای جمع‌آوری پول استفاده می‌شود و در ازای آن، به سرمایه‌گذاران این شانس را می‌دهد که سهام شرکت را داشته باشند یا در صورت مالکیت اوراق قرضه، سود سهام را ماهیانه دریافت کنند.

تست Howie توسط تنظیم کننده های ایالات متحده برای بررسی اینکه آیا یک سرمایه گذاری به عنوان یک اوراق بهادار طبقه بندی می شود یا خیر استفاده می شود.

 

مشکل بزرگ چیست؟

اگر شرکت‌ها از کوین های خود برای جمع‌آوری پول استفاده می‌کنند، که در امور مالی سنتی به عنوان عرضه عمومی شناخته می‌شود، ابتدا باید در SEC ثبت نام کرده و از مجموعه خاصی از مقررات اوراق بهادار پیروی کنند. اگر SEC متوجه شود که کوین هایی که ظاهراً برای استفاده توسط مردم در نظر گرفته شده است، در واقع اوراق بهادار هستند، می تواند منجر به اقدام قانونی توسط SEC شود.

اگر بیت کوین یک اوراق بهادار نیست، پس چیست؟

SEC بیت کوین را به عنوان یک کالا طبقه بندی می کند، در گروه انرژی و فلزات، که تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالا قرار می گیرد.

لایحه رمزنگاری که توسط سناتورهای آمریکایی سینتیا لومیس و کریستن گیلیبراند ارائه شده است، تلاش می‌کند تا با پیشنهاد دادن امتیازی برای دارایی‌های دیجیتالی که کاملاً غیرمتمرکز نیستند، مانند توکنی که توسط مدیر عامل یک شرکت ارائه می‌شود، این منطقه خاکستری را معنا ببخشند. سناتورها توصیه می‌کنند که این توکن‌ها و شرکتی که آنها را صادر می‌کند، تا زمانی که دو بار در سال اطلاعات دقیقی را به SEC ارائه می‌کند، از طبقه‌بندی به‌عنوان یک اوراق بهادار معاف باشند.

 

چرا جامعه کریپتو برای طبقه بندی بیت کوین به عنوان یک کالا هیجان زده است

طرفداران بیت کوین استدلال می کنند که با بیان اینکه بیت کوین یک اوراق بهادار نیست، جنسلر نقش مشعل دار این عرصه، بیت کوین را به عنوان جایگزین مناسبی برای ارزهای سنتی معرفی می کند، در حالی که به بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز اصلی اشاره دارد.

 

تاریخ خبر:

19 اکتبر 2022