پیمنت استیت

تعیین وضعیت پرداخت های اینترنتی

راه حل ایمن و سریع خدمات پرداخت ‌های بین‌المللی اینترنتی

گزارش Crypto Scam نشان می دهد قرارداد هوشمند 15 کلاهبرداری جدید را روی تکنولوژی Web3 تجربه کرده است

آزمایشگاه Solidus برای انجام عملیات رمزنگاری مبتنی بر راه‌حل‌های ادغام بازار(MIS)  بر مبنای کریپتوی T3 بومی (Triple T) عمل می‌کند. این راه حل های بازار شامل اطلاعات امنیتی، نظارت بر معاملات و نظارت بر تجارت است.

ماموریت اصلی آن اطمینان از ایمنی تراکنش ها و سرمایه گذاری های رمزنگاری در تمام بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) و متمرکز است. آزمایشگاه Solidus ، واقع در نیویورک، ایالات متحده، فعالیت خود را در سال 2017 آغاز کرد.

در این میان، حدود 12 بلاک چین پیشرو در رادار این شرکت برای شناسایی موارد احتمالی سرقت یا کلاهبرداری وجود دارد. با توجه به احتمال بالای کلاهبرداری، نیاز به کنترل و نظارت بر تهدید در صنعت ارزهای دیجیتال و کریپتو ضروری است.

بیشتر موارد کلاهبرداری شناسایی شده از زنجیره یک پلتفرم صرافی ارز دیجیتال معروف به نام زنجیره BNB بود. علاوه بر این، تهدیدات سایبری بیشتری به وجود آمده است بطوری که اخیراً، سیستم Web3 15 مورد کلاهبرداری جدید را شناسایی کرده است.

 

  مقاله مرتبط: مقدمه ای بر Web3

 

اطلاعات اصلی در مورد کلاهبرداری ها

آزمایشگاه Solidus حدود 188525 مورد کلاهبرداری را شناسایی کرده است. موارد گزارش شده از برخی از بلاک چین در میان 12 بلاک چین نظارت شده بوده است. این بلاک چین ها عبارتند از زنجیره BNB (BNB Chain)، پالیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum)

به گفته کتی کرانینگر، چندین مورد کلاهبرداری وجود داشت که آزمایشگاه Solidus موفق به شناسایی آنها نشد. این موارد ثبت نشده از داده های شرکت مشهود است. به این معنی که نیاز به تلاش بیشتری از سوی شرکت وجود دارد زیرا پرونده های کلاهبرداری بصورت نمونه گیری گلوله برفی هستند. کتی کرینینگر معاون امور نظارتی Solidus و مدیر سابق اداره حمایت مالی مصرف کنندگان ایالات متحده است.

 

درصد کلاهبرداری در هر توکن

طبق داده های این شرکت، توکن های BEP-20 بیشترین موارد ثبت شده را داشتند. علاوه بر این، این توکن ها روی زنجیره BNB کار می کنند و حدود 12 درصد موارد شناسایی شده را به بلاک چین می دهند.

این شرکت اعلام کرد که درصد توکن های کلاهبرداری در بلاک چین اتریوم از توکن ERC-20، 8 درصد است، و پس از آن توکن BEP-20 می باشد. علاوه بر این، حدود 910 میلیون دلار توکن ETH در پرونده این کلاهبرداری از بین رفته است. این گزارش حاکی از آن بود که این تراکنش ها در پلتفرم های صرافی تنظیم شده و متمرکز انجام شده است.

 

ایده پشت کلاهبرداری رمزنگاری

بر اساس گزارشSolidus، هدف و مأموریت مجرمان نسبتاً ساده بود. هدف آنها محروم کردن سرمایه گذاران از دارایی هایشان با استفاده از مکانیزم هارد وایر است. برای دستیابی به این هدف، آنها سرمایه گذاران را فریب می دهند تا وجوه خود را در توکن هایی که آینده روشنی ندارند اما به نظر می رسد که رو به رشد هستند، سرمایه گذاری کنند.

سیستم مورد استفاده برای این عملیات خودکار است. در درجه اول، کلاهبرداران روند قراردادها را تکرار می کنند. این فرآیند کلاهبرداران را قادر می‌سازد تا به صرافی‌ها، مراجع قاونی و سازمان های قانون گذار دسترسی داشته باشند.

به گفته شرکت تحلیلگر Chainalysis، سرمایه گذاران باید مراقب معاملات خود در اکوسیستم رمزنگاری باشند. این به این دلیل است که پرونده‌های سرقت کریپتو می‌توانند به روش‌های مختلفی به استثنای کلاهبرداری ها انجام شوند.

همچنین احتمال هک کردن حساب‌های سرمایه‌گذاران، به‌ویژه آن‌هایی که اطلاعات کمی در مورد بازار ارزهای دیجیتال دارند، وجود دارد.