پیمنت استیت

تعیین وضعیت پرداخت های اینترنتی

راه حل ایمن و سریع خدمات پرداخت ‌های بین‌المللی اینترنتی

صحبت درباره مالکیت و آموزش، با موسس Momento NFT

نمایندگی و مالکیت اغلب در فضای آموزشی به عنوان جنبه های ضروری یادگیری برای دانش آموزان مورد بحث قرار می گیرد. در نتیجه، برنامه‌های کارآفرین برای فعال کردن ذهنیتی که بسیاری برای موفقیت در دنیای پرشتاب با توجه به احتمالات ضروری می‌دانند، در حال افزایش هستند.

هزاره‌های(دهه 80 به بعد) زیادی در دوران انجام کاری که دوست دارند بزرگ شدند و پول به دنبال آن ها خواهد آمد، که توسط مارشا سینتار معروف شد. با این حال، همانطور که یک مقاله اخیر نیویورک تایمز( NYT -2.2%) نشان می دهد، بسیاری از هزاره ها نگرانی های مالی واقعی دارند زیرا پتانسیل درآمد آنها بسیار کمتر از والدین بیبی بومر آنها (والدینی که بعد از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده اند) به نظر می رسد. اگرچه آنها یکی از تحصیلکرده ترین و متنوع ترین جمعیت ها هستند، افزایش هزینه های مسکن، بدهی های دانشجویان و محدودیت های تورمی پتانسیل رشد آنها را مختل می کند.

برخی به جای خرید در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در دنیای واقعی بازار سهام پرنوسان و هزینه‌های بالای املاک و مستغلات، به دنیای مجازی به عنوان امیدوارکننده‌ترین راه برای رشد روی آورده‌اند. با ابهامات بازارهای مرتبط با رمزنگاری، ایده مالکیت در اقتصاد جهانی جدید تراکنش‌های مجازی، از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) گرفته تا دیگر امکانات مبتنی بر اشتراک، قابل‌دستیابی‌تر به نظر می‌رسد.

همانطور که هزاره ای ها مالکیت یادگیری را در زندگی پس از تحصیل خود به دست می گیرند، نگاه خود را به سمت کارآفرینان در فضای دیجیتال معطوف می کنند که می توانند پاسخ هایی برای آینده اقتصادی نامطمئن آنها ارائه دهند. جولیان رودریگز یک هزاره ای  است که از سوابق خود در بازارهای رمزنگاری استفاده می کند که به روزهای ابتدایی پروژه EthereumETH 0.0% می رسد تا سرمایه گذاری جدیدی در مالکیت خلاقانه ایجاد کند. او بنیانگذار و مدیر عامل Momento NFT است، یک شبکه اجتماعی مستقیم به طرفداران NFT که به طرفداران و مجموعه داران اجازه می دهد بهترین لحظات تولیدکنندگان محتوا را داشته باشند.

Business Wire پیش‌بینی می‌کند که اندازه بازار جهانی NFT تا سال 2028 به 97.6 میلیارد دلار خواهد رسید که با رشد بیش از 30 درصدی بازار، افزایش می‌یابد. رودریگز روی شاخص‌های رشد به‌عنوان یک گزینه واقعی برای سرمایه‌گذاران جوان‌تری که به دنبال تغییر تصویر مالی خود از طریق گزینه‌های مالکیت هستند که در حساسیت‌های دیجیتالی آنها صحبت می‌کند، شرط می‌بندد. رودریگز با سرمایه اولیه 4 میلیون دلاری برای Momento NFT به رهبری Cadenza Capital Management و دیگران، مجموع بودجه تا به امروز را 6 میلیون دلار قرار داده است زیرا او به دنبال تحولی در نحوه تفکر جهان در مورد مالکیت دیجیتال است.

یک خبرنگار با جولیان رودریگز به گفتگو نشست تا از مسیر او به سمت Momento NFT و دیدگاه‌های او در مورد تغییر در طرز فکر و دیدگاه‌های نسل‌های جوان مطلع شود. تعداد کمی از مردم به اندازه رودریگز امواج کریپتوهای اولیه را به مظاهر فعلی آن سوار کرده اند. دنیای جدیدی در حال ظهور است که در آن واقعیت فیزیکی در پشت صندلی مجازی قرار می‌گیرد و افرادی مانند رودریگز با پیشینه و تجربه گسترده‌اش برای رانندگی این وسیله ی نقلیه نیاز دارند. 

 

پس زمینه رمزنگاری

راد برگر: روزهای اولیه را توضیح دهید و بیان کنید که چگونه تجارب شغلی شما فکر شما را مبنی بر مشارکت در یک مدل مبتنی بر پلت فرم رسانه های اجتماعی Momento NFT تغییر داد.جولیان رودریگز: داستان شروع کریپتو را در بر می گیرد. در سال 2013، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران و خالق اتریوم را ملاقات کردم و در نهایت با او در مجله بیت کوین BTC 0.0% کار کردم. من بسیاری از توزیع مجله را در شهر نیویورک و اطراف آن هماهنگ کردم. Vitalik کاغذ سفید اتریوم را در مجله منتشر کرد و من یکی از 20 نفر اولی بودم که آن را بررسی کردم. بنابراین من یک صندلی ردیف اول داشتم که این دنیا چگونه خواهد بود.من در هیاهوی همه چیز و یکی از اولین ماینرهای مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) با شماره جعبه 68 بودم، اما در آن زمان آینده نگری برای خرید بیش از یک مورد نداشتم [خنده].در سال 2014، ویتالیک به کنفرانسی در میامی رفت تا پروژه اتریوم خود را در جهان رونمایی کند، جایی که 20 بنیانگذار اول معرفی شدند. او در یک ویدئو از طریق فیس بوک با من تماس گرفت و گفت: هی جولیان، تو باید اینجا باشی. اما متأسفانه، من آماده نبودم که فقط بلند شوم و از نیویورک به میامی بروم.به زودی آخرالزمان کریپتو فرا رسید و مرکز بیت کوین نیویورک تعطیل شد. مرد، چراغ خاموش بود. همه در حال تقلا بودند و ویتالیک آمریکا را ترک کرد و روی اروپا تمرکز کرد. نگاهم را به دره سیلیکون معطوف کردم تا بفهمم مردم چگونه شرکت‌ها را ارتقا می‌دهند و فناوری پایدار می‌سازند. سپس، در سال 2016، اولین استارت‌آپ پشتیبان سرمایه‌گذاری خود را راه‌اندازی کردم که هیچ ارتباطی با رمزارز نداشت. در عوض، این یک بازار عمده فروشی B2B بود که من را به کارآفرین بهتری تبدیل کرد.تا سال 2020، پس از گوش دادن به افرادی مانند گری واینرچوک (GaryVee) برای پیش‌بینی بازار کریپتو توسط مارک کوبان و مشاهده انفجار TikTok و سپری کردن زمان بیشتری به صورت آنلاین، مشخص شد که زمان مناسب برای بازگشت به آن است. من احتمالاً یکی از معدود افرادی هستم که همه فراز و نشیب های کریپتو را دیده ام، چرا آنها کار می کنند و نمی کنند و بازار چگونه شکل می گیرد. می دانستم که باید هم اتاقی قبلی ام در دانشگاه فوردهام، سودش بانسکوتا را به عنوان شریک بیاورم و Momento NFT تشکیل شد.

برگر: چرا مومنتو؟ تفاوت در تصمیم گیری برای راه اندازی پلت فرم اجتماعی NFT چه بود؟

رودریگز: همه راه ها به ویتالک ختم می شود، درست است؟ او بر این باور بود که مرحله بعدی اتریوم اجتماعی خواهد بود، اما هیچگاه اجرایی نشد. باید برنامه های اجتماعی برای اتریوم وجود داشته باشد. در عوض، پروژه‌های فنی فوق‌العاده‌ای وجود داشت که هیچ ارتباطی با آنچه مردم می‌خواستند در رسانه‌های اجتماعی انجام دهند، نداشتند. بسیاری از آن نیز منتظر هستند تا بلاک چین ها به نقطه مناسب برسند. اتریوم، در تکرار فعلی خود، بهترین مکان برای انجام این کار نبود. نمی‌توانید یک پلتفرم رسانه اجتماعی را در بالای اتریوم قرار دهید.

سپس در سال 2020، شاهد ظهور دسته ای از بلاک چین بودید. حداقل 1000 بلاک چین که مقیاس و سرعت لازم را نوید می دهند. هر جا که علاقه ای وجود داشته باشد، مردم راه حلی پیدا می کنند. همه درباره رمزارز در سال 2020 صحبت می‌کردند و به آن فکر می‌کردند، و من می‌دانستم که در نهایت زمان‌بندی مناسب است، زیرا شتابی برای تحت تأثیر قرار دادن مردم برای تحقق آن داشتم.

 

درک مدل

برگر: اکنون چگونه می توانم موفقیت مومنتو را درک کنم؟ در حال حاضر چند نفر به طور فعال از این پلتفرم استفاده می کنند؟

 

رودریگز: در حال حاضر 55000 کاربر وجود دارد، اما ما به سرعت در حال رشد هستیم. ما فقط روی  Web3    رویکرد خود به رشد متمرکز نکردیم. ما با اینفلوئنسرهای Web2 (فعال) و اقتصاد سازندگان، افراد مشهور و ورزشکاران کار می کنیم تا مخاطبان فعال Web2 خود را همراهی کنیم و مجموعه ابزار خود را از طریق Web3 به آنها نشان دهیم.

این مالکیت دیجیتال، حق امتیاز در مالکیت و تجارت محتوای دیگران است. ابزاری که در مورد داشتن NFT وجود دارد، قفل بلیط ها، یک رویداد پخش زنده یا برخی از کالاهای نسخه محدود را باز می کند. راه‌های مختلفی را برای این تأثیرگذاران و افراد مشهور باز می‌کند تا از محتوای دیجیتالی که با آن شناخته شده‌اند کسب درآمد کنند و الهام‌بخش باشند و با جوامع خود ارتباط برقرار کنند. سپس ریل های پرداخت پشت آن وجود دارد، و ما همه چیز را در یک بسته مناسب کنار هم قرار می دهیم.

برگر: در مورد زاویه سلبریتی صحبت کنید. فکر می کنم با NBA قرارداد دارید، درست است؟

رودریگز: این یک تقسیم بندی است که در آن NBA Top Shot of Dapper Labs (یک بازار NFT که در آن طرفداران ورزش می توانند کلیپ های ویدئویی بسکتبال بخرند، بفروشند و تجارت کنند) تمام محتوای داخل زمین را انجام می دهد، و ما روی خارج از زمین تمرکز می کنیم. این ورزشکاران ارزش خود و پول اجتماعی را که محتوای آنها ایجاد می کند، می دانند.

به عنوان مثال، لبرون جیمز، خارج از زمین، این کار را به نام سه شنبه های تاکو انجام می دهد. یک ویدیوی خنده دار و کوتاه در فضای مجازی منتشر شد و او همچنان موضوع را دنبال می کند. آنها لحظات صمیمی با او و برخی از هم تیمی هایش با ستاره های دیگر هستند. لبرون ارزش رسانه‌ای را می‌داند و شروع به تصور می‌کند، شاید اگر این کار را با پپسی انجام می‌داد چه می‌شد و این عدد چقدر میبود؟ مقدار مالی بسیار بیشتر از تعداد دانک ها یا پرش های او است. بنابراین ما به آن سمت می رویم. ما بودجه بی نهایت نداریم، اما می دانیم که علاقه وجود دارد.

کسب و کار ما در واقع یک تقسیم 80-20 است. 80٪ از کاربران ما افرادی هستند که مارک های شخصی خود را ایجاد می کنند و 20٪ ورزشکاران و افراد مشهور در لیست A هستند.

 

تغییر تمدن

برگر: این تحول از Web2 امروزی به Web3 و فراتر از آن به کجا می‌رود؟ به نظر شما به طور جمعی به کجا حرکت می کند؟

رودریگز: من نظرات زیادی در مورد اینکه به عنوان یک تمدن به کجا خواهیم رفت، دارم. جهان مکانی خواهد بود که اساساً هیچ تفاوتی بین فضای دیجیتال و فیزیکی ندارد. اکثر این بچه‌های نسل آلفا در واقعیتی متولد می‌شوند که در واقع دنیای فیزیکی آنها را آزار می‌دهد.

آنها تحت تأثیر نور خورشید تحریک می شوند و از خود می پرسند که چرا درخت اینقدر حرکت می کند؟ ممکن است بگویند: «دکمه تنظیم مجدد کجاست». زمانی که در سنین پایین در معرض فناوری قرار می گیرید، اتفاقی می افتد. شما شروع به درک می کنید که شخص دیگری ماشینی را با مجموعه ای از قوانین از پیش تعیین شده ساخته است که تحت آن رفتار می کند. بنابراین شما تمایل دارید که متوجه شوید یا وسعت کارهایی که انسان ها می توانند انجام دهند را پیش بینی کنید. دیگر هیچ چیز دیدنی و خیالی نیست. می دانید که دستگاه می تواند مقدار مشخصی از کارها را انجام دهد. اکنون همه چیز در مورد این است که آیا دستگاه از شما سریعتر است یا خیر.

انسان‌ها هرگز در تمام تمدن‌ها با چنین چیزی تعامل نداشته‌اند، به همین دلیل است که شما چنین تفاوت عظیمی را در سرعت حرکت و آنچه می‌سازیم مشاهده می‌کنید.

زاکربرگ 10 میلیارد دلار برای نسل جدید واقعیت مجازی (VR) سرمایه گذاری می کند که در واقع واقعیت ترکیبی (MR) و واقعیت افزوده (ARAR 0.0%) است. این در مورد جابجایی جهان های دیجیتال در بالای میدان دید شما است. دنیای فیزیکی با تلاش دیجیتالی، تعاملی زنده و اطلاعات دیجیتالی پوشیده شده است.

اما زاکربرگ می‌دانست که باید از بازی‌های واقعیت مجازی این کار را انجام دهد، زیرا باید سرگرم‌کننده باشد. مردم این کار را فقط به این دلیل که از نظر فکری محرک است انجام نمی دهند.

 

نقطه پایان

برگر: این نوآوری‌ها چگونه نحوه تعامل مالی افراد با یکدیگر و سرعت معاملات را تغییر خواهند داد؟

رودریگز: این سوال پیش می‌آید که کریپتو و وب 3 در این سناریو به کجا ختم می‌شوند؟ شما خواهید دید که مردم در ثانیه حقوق دریافت می کنند، و افراد به طور مداوم از "ارزشی" که برای کارهایی که در هر ثانیه انجام می دهید و استخراج می کنید آگاه خواهند بود.

تراز تغییر خواهد کرد که توسط بانک مرکزی دیکته نمی شود. این برای خود شماست. شما کلیدهای خصوصی را در کیف پول مجازی خود دارید.

یک تغییر روانی رخ خواهد داد. وقتی مردم متوجه شوند که برای دریافت انتقال فوری ارزش، فقط باید با انسان دیگری معامله کنند، چه خواهند کرد؟ شما هرگز به این مقدار نخواهید رسید مگر اینکه مرا بکشید و کلیدهای خصوصی ام را از مغزم خارج کنید. بنابراین مردم فقط قرار است کارهای بیشتری انجام دهند. آنها خودشان را در موقعیتی قرار می دهند که بگویند، "خب، من می توانم همین الان این را به شما بدهم یا همین الان بسازم. جمهوری خلق چین را اسکن کنید و پرداخت را ارسال کنید." این سطحی از انگیزه انسانی است که هرگز ندیده ایم.

جولیان رودریگز فراتر از یک خالق و رویا در فضای وب در حال ظهور که پلتفرم های رسانه های اجتماعی را با NFT ها و مالکیت شخصی ارائه می کند، یک ذهن متقاعد کننده و پرانرژی است که چرخ دنده های آینده نگرش، در حرکت دائمی به نظر می رسند.

همانطور که دنیای بلاک چین ها و ارزهای رمزنگاری شده پیچیدگی های خود را در دنیای مالی حل می کنند، رویاپردازانی مانند رودریگز به انطباق، توسعه و ایجاد نوآوری هایی ادامه می دهند که قلمروهای فیزیکی و مجازی موجودیت جمعی ما را متحول می کند. کار آسانی نیست، اما ذهن هایی مانند رودریکز برای این چالش ظاهر می شوند.