پیمنت استیت

تعیین وضعیت پرداخت های اینترنتی

راه حل ایمن و سریع خدمات پرداخت ‌های بین‌المللی اینترنتی

CNN به Web3، NFT Project Vault متصل می شود.

 

بسته شدن ناگهانی سرمایه گذاری ارزهای دیجتال CNN باعث شد که برخی از کاربران این حرکت را "کشیده شدن فرش" بنامند، پس از اینکه این شبکه خبری هشدار کاهش گستره فعالیت خود را در حوزه NFT در آینده را اعلام کرد.

این شرکت عصر دوشنبه در بیانیه ای تایید کرد که کانال خبری CNN آزمایش Web3 خود را منحل کرده است.

در گفته ایی که در توییتر به اشتراک گذاشته شد در بستر کانال خبری CNN، Vault گفت که تصمیماتی برای "خداحافظی" با این پروژه گرفته شده است. اما دلیل خاصی برای این حرکت ذکر نشده است.

 

Vault پروژه والت(Vault) به واسطه CNN سال گذشته ایجاد شد و به خریداران توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ارائه داد که رویدادهای خبری مهم را به اشتراک بگذارند.

 

تیم Vault در بیانیه گفت: "Vault در ابتدا به عنوان یک آزمایش شش هفته ای راه اندازی شد، اما حمایت و مشارکت اعضای ما به ما این اجازه را داد تا این پروژه را به چیزی بسیار بزرگتر گسترش دهیم."

اما با اطلاعیه اولیه که سال گذشته توسط این خبرگزاری منتشر شد، مشخص کرد که شرکت انتظار داشت که از افت اولیه شش هفتگی خود فراتر رود، و وعده داد که «افت‌های آتی» طیف وسیع‌تری از موضوعات را شامل می‌شود «در حالی که Vault توسط CNN رشد می‌کند و با جامعه کلکسیونرهایش سازگار می شود.»

 

 مقاله مرتبط: NFT چیست؟

 

کاربران دزدی"کشیدن فرش" را محکوم می کنند.

آن جامعه از بسته شدن ناگهانی پروژه در سرور Vaults Discord پس از اعلام این خبر، ابراز شوک کرد و برخی حتی این حرکت را "کشیدن فرش" نامیدند.

کاربران اشاره کردند که Vault که ماه گذشته از ویژگی‌ها و افت‌های آینده خود خبر داده بود.

در اسناد بیان شده در وب‌سایت CNN پروژه، امتیازات و کالاهای اختصاصی این شبکه با عنوان «به زودی» فهرست شده‌اند.

در پاسخ به پرسش‌های کلکسیونرها که ابراز ناراحتی کرده اند، یکی از کارکنان CNN با نام مستعار «جیسون» در Discord، تأیید کرد که نوعی «توزیع-distribution» برای جبران خسارت کسانی که NFT‌ها را خریداری کرده‌اند، وجود دارد.

 

او نوشت: «توزیع یا توکن‌های FLOW یا استیبل کوین‌هایی خواهد بود که به کیف پول هر کلکسیونرها اضافه می‌شوند. ما در حال حاضر در حال بررسی جزئیات هستیم، اما انتظار داریم که این مبلغ تقریباً 20 درصد از قیمت اولیه استخراج کوین برای هر Vault NFT باشد.

او افزود که کلکسیون ها ادامه خواهند داشت و ( بستر فروش کال) فعال باقی خواهد ماند.

 

تاریخچه Vault در شبکه CNN

در زمان راه اندازی Vault در تابستان 2021، سی ان ان گفت که این پروژه فرصتی برای کلکسیونرها برای داشتن بخشی از تاریخ است.

این شرکت همچنین با استارتاپ Infinite Objects همکاری کرد تا به خریداران منتخب ، ویترینی ارائه دهد که به آنها این امکان را می دهد تا خریدهای خود را به صورت فیزیکی در خانه خود و همچنین در صفحات کاربری خود در Vault به نمایش بگذارند.

کاربران برای خرید NFT نیازی به ارزهای دیجیتال نداشتند، این پرداخت ها که از طریق Stripe جمع‌آوری می‌شد، اگرچه برای انجام تراکنش‌ها مجبور بودند یک کیف پول دیجیتالی با Blocto ایجاد کنند. این پروژه بر روی بلاک چین Flow ساخته شده است.

موضوعاتی که توسط NFT ها به تصویر کشیده می شود، از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا پرتاب فضاپیما ها را شامل می شود.

مشخص نیست که CNN چه مقدار سرمایه از این پروژه جذب کرده است، اما بر اساس قیمت ها در حراج اولیه و NFT های فروخته شده، احتمالاً صدها هزار دلار بوده است.

جیسون نواک، مدیر محصولات نوظهور این شبکه در صحبت با Business Insider در ماه آوریل گفت: "NFTها در حال ارائه امکانات کاملا جدیدی هستند که تا همین اواخر وجود نداشتند، که منبع درآمد قوی خواهند شد."